tirsdag 15. september 2009

hva er det med disse cowboyene?


For noe er det. Det er sikkert.

F.eks når Alan Jackson synger: Excuse me ma’am..... blir man gjerne en smule mo i knærene. Selv om han ikke akkurat er så snacks å se på. (litt for gammal for min del)

Det er vel kanskje det at de er så veldig mandige. Kraftige arbeidshender, store og sterke. og noen store romantikere... ihvertfall i følge tekstene på countrysangene. ;)

Jeg er veldig glad i sånne "sørstats-filmer" eller hva det nå heter. I filmene ser det alltid så idyllisk ut. Bo på et lite sted der alle kjenner alle. Folk møtes på den lokale pub'en, har store grillfester med hele slekten og alle naboene. Har hester, kyr og kjører rundt i pickup. Mor står på kjøkkenet og lager mat til arbeidskarene.

lett for å drømme seg bort da. jeg ser det for meg: ungene er ute og leker på den enorme tomten, tommy står ute og fikser på et gjerde i svett bar overkropp og cowboyhatten på. så snur han seg mot meg, vipper opp hatten og sier: excuse me ma'am, men e middagen ferdig? :S
Nei der stoppet dagdrømmingen.
for det første er jeg ikke i besittelse av en cowboymann. ( jeg er like glad i deg fordi, gullet mitt!) for det andre måtte vi da ha overtalt hele slekten til å flytte nedover. (jeg tror jeg har større sjangse for å vinne i lotto)
og sist men ikke minst.... så liker jeg godt å snakke norsk., siden det er det jeg kan best. ;)

1 kommentar:

  1. hahahaha no sitter eg å ler høyt for meg sjøl her.... ser det for meg... hihihi.... ja planlegger litt, men er helt i startfasen enda, holder på å finne datoer og skrive gjesteliste og sånt... ( JA dere står på den...;)) kjekt å ha noe å planlegge;)

    SvarSlett