mandag 16. august 2010

endring i planene ;)

Her skjedde det plutselig veldig mye. Vi skulle jo flytte ned i huset vårt igjen, men det dukket opp en som ville på privatvisning. Og dere vet hvor flinke mannfolk er til å overlevere beskjeder?
Jeg visste ingenting om denne privatvisningen, og fikk telefon fra min kjære kl 18.50

T: vi har fått et bud på huset, 100.000 over takst.

A: hæ? hva? ehh... hvem?

T: ja skal vi selge eller? budet står til kl 19. vi må gi beskjed om 10 min.

A: ..........................

T: er du der???

A: jada, men..  ehhh... 


så etter litt diskutering fram og tilbake fant vi ut at det var for dumt å ikke selge når vi fikk en så god pris.
Grunnen til at jeg ble så usikker var vel fordi jeg hadde møblert og pusset opp inne i hodet mitt alledere. og hadde begynt å glede meg til det.

Dagen etter var vi på visning og det ble en hissig budrunde der de andre bød 10.000 hver gang. og med  frist på 10-15 min. De bød over oss til slutt.
Vi var også og så på et annet hus. Men det var i så dårlig stand at det ville kostet umenneskelig med penger og arbeid for å få det i stand. Dessuten var det nøyaktig 70!! trappetrinn opp til huset.

MEN... så gikk vi og så på et hus vi egentlig hadde slått fra oss. Det er nemlig bare 106kvm og har bare 2 soverom. Jeg vet ikke hva som fikk oss til å dra på visning. men jeg er glad vi gjorde det.
For huset er nå vårt. :D  Det er en hybel i kjelleren som vi kan bruke selv, om det blir altfor trangt.
Og planen er å bygge på om 1 år eller 2. Dette fikk vi da til samme pris som rønnen med de 70 trappetrinnene. så vi er godt fornøyd med det.
I midten av oktober flytter vi inn. Så da kan vi snart begynne å pakke igjen.  ;)
og jeg må prøve å få malt alle møblene som skal males. sånn at de er klare til å passe fint inn.
Det er "bare" 2 nattbord, et sidebord, et salongbord,en tvbenk og en liten bokhylle. wææ.. hvor skal jeg begynne?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar