onsdag 14. oktober 2009

Ilse jacobsen.. jeg elsker deg


endelig fikk mor i huset Ilse jacobsen støvler. far i huset kan ikke forstå hva man skal med sjøstøvler til over 1000 kr.

jeg har uttallige ganger forsøkt å forklare:
kjære deg, det er ikke bare en sjøstøvel. dette er en sjøstøvel man kan bruke f.eks sammen med en pen regnkåpe, og fortsatt være pen i tøyet selv om det regner. akkurat det er gull verdt. man kan ikke gjøre det samme med de gamle grønne vikingstøvlene. da ser det ut som om man kommer rett fra fjøset.
alle mine forsøk på forklaring blir besvart med hoderisting.

når man har gjentatt seg selv et par ganger, blir det gjerne sånn at man kutter noen ord på veien. (viktig å spare på pusten). så nå har det kokt ned til:

T: har du sjøstøvler på deg?
A: det isje sjøstøvler, det e Ilse jacobsen. ;)

(det siste blir alltid sagt med et fornøyd glis rundt munnen)

1 kommentar:

  1. He he festlig! Eg hadde litt meir problemer då eg skulle kjøpe støvler. Ta ein titt inn hos meg hvis du vil.
    Smil fra L

    SvarSlett