tirsdag 3. november 2009

vi tømmer og vi tømmer

her går det unna... på lørdag kveld fikk vi vite at vi skulle flytte, i går begynte vi pakkingen.
vi fikk hjelp av samboeren til svigermor. han og tommy tok jo helt av. pakket både det ene og det andre. jeg følte meg som tante sofie i kardemommeby som gikk rundt med pekefingeren
de var nemlig klar til å pakke ned hele huset. og hadde ikke jeg bremset ned hadde jeg sittet i en pappeske og blogget nå.

jeg måtte jo også passe på hvordan de pakket ned, og hva som ble kastet. tommy er stor fan av kasting, jeg lever etter det at "jeg kan jo få bruk for det en gang"

forrige gang vi flyttet forsvant det nemlig et stort og dyrt hamsterbur, selv om jeg hadde sagt at det ikke måtte kastes.

kjøleskapet kom fram med bulker, vitrineskapet var skrapt opp og x-antall lamper og pynteting var knust. det skal ikke skje igjen.
det endte med at når gutta kjørte avgårde med flyttelasset, satt jeg igjen med en voldsom stresshodepine.

men dagen endte ihvertfall bra. vi tok en tur på shopping. ble leker og klær til ungene. hver sin film til meg og tommy, og herlig kvelds. kjøpte indrefilet av svin, som var fylt med ost og spinat. smakte fantastisk.

i dag var jeg litt mer forberedt, så jeg har holdt på å tømme klesskap og kjøkkenskap. har fylt 4 bossekker med klær bare fra mitt skap og fortsatt er det mye igjen. det tar liksom aldri slutt.
likevel har jeg aaaaldri noe å ta på meg når vi skal noe ;) blir vel litt donering til fretex når jeg bare gidder å gå gjennom alt. :)

1 kommentar:

  1. Du store mi tid! Flytter du sånn over natta? Eg er overhode ikkje glad i flytting. Har bestemt meg for at eg aldri flytter igjen. Sist var eg gravid og det var dødsslitsomt.
    Lykke til då...

    Smil fra L

    SvarSlett