lørdag 5. desember 2009

ingenting i livet er gratis sier du??

å joda. denne helgen har jeg fått masse. men det syntes jeg at jeg fortjener etter all uflaksen siste mnd.


i dag reiste vi gratis med toget fra bergen til voss. juletoget som de kalte det. utrolig bra arrangement. dette var første togturen til begge ungene. jeg hadde forventet at Lucas skulle syntes det var stas, men Nathalie overrasket stort. hun sto og så ut vinduet og hadde det kjempegøy hun også.

ikke bare var toget gratis, men en hyggelig dame med nisselue delte ut pepperkaker på toget.

når vi kom fram sto det nissedamer som tok i mot oss og viste vei til torget.
på torget delte de ut gløgg og pepperkaker (gratis). og en mann solgte rykende ferske smultringer til 5 kr stykket. de beste jeg noengang har smakt.

så var det et nissekledd barnekor som sang julesanger for oss. og man fikk ta gratis bilder hos fotograf. da fikk man bildet tilsendt i posten senere. (gratis)
vi fikk også kjøre gratis med hest og vogn. så det måtte Lucas få prøve. stor stas det også.

så gikk vi rundt og tittet i butikker... som hadde masse gode tilbud for anledningen.

4 forskjellige spisesteder hadde dagens middag til 75kr.
der som vi spiste fikk vi svinekam med soppsaus,poteter og surkål. dessert og kaffe var inkludert.

alle vi traff på var så hyggelige og bare smilte. så dette var helt fantastisk syntes jeg.
og det som også var veldig kjekt var at jeg ikke traff på en eneste due.
ja jeg har ekstrem fuglefobi. men det kan vi snakke om en annen gang ;)

i går fikk jeg også noe (nesten) gratis...



jeg skulle se på et bord jeg fant på finn.no, et bord jeg har sett etter lenge. det kostet 400kr.
når jeg kommer ned treffer jeg en herlig sprudlende dame. det viste seg at hun hadde 2 like bord. og ikke nok med det... hun hadde også en søt liten bokhylle som hørte til.
jeg sa at jeg ihvertfall ville ha begge bordene.og gjerne hyllen også. men jeg hadde bare tatt ut 400kr. før jeg rakk å si at jeg kunne komme ned igjen på søndag, sa hun at 400 var helt greit. hvis jeg var fornøyd, var hun fornøyd. så det var julaften og bursdag på samme dag for meg ;)


bilder av bordet og turen får komme i morgen... jeg glemte igjen kameraet i sekken til mamma.

nå skal jeg fundere på hvilke klær jeg skal ha med meg når jeg reiser til praha... vi reiser nemlig 19 des. og kommer igjen den 22. så hvis noen har tips, så blir jeg veldig glad for det. er ikke så lett å vite alltid. er visst kaldt der. og jeg må ha noe til å shoppe i, noe til å gå ut med, og noe til å spise middag i. men hvor pene klær skal man ha til middag da? jeg føler meg jo overpyntet bare jeg går med en hverdagskjole... så ender alltid opp med bukse.

ha en fin lørdagskveld :)

1 kommentar:

  1. Kjempekoselig tur til Voss. Du har heilt rett, det er masse som er gratis og enda meir som er neste gratis. Ha ei fine helg.

    Smil fra L

    SvarSlett